Lietišķā komunikācija
Prasmīga sarunas uzturēšana, panākot vēlamo rezultātu un veidojot ilgtspējīgu komunikāciju.
Saruna nav tikai vārdi – tā ir arī žestikulācija, ķermeņa valoda, acu skatiens un citas nianses, ko var sajust un redzēt tikai klātienē. Apgūstot prasmi sarunāties un klusēt, saprast, ko saka acis un ķermenis, iespējams savās interesēs izmantot gan dažu minūšu sarunu, gan vairāku sekunžu klusuma pauzi. Ikviena saruna var palīdzēt mērķu sasniegšanai, ja pārdomāti tiek izmantoti visi pieejamie komunikācijas līdzekļi.


Lai panāktu vēlamo, lielākoties pieklājība un laipnība, ja kombinētas ar pašpārliecinātību un mērķtiecību, ir paši labākie palīgi. Taču tajā pašā laikā ir vērts apgūt atsevišķas tehnikas, kas palīdzēs nonākt pie mērķa ātrāk un vienkāršāk, īpaši, ja sarunas notiek starp cilvēkiem ar dažādu pieredzi, zināšanām un vērtībām
- Hārvardas pārrunu metode – izstrādāta, lai palīdzētu panākt biznesa vienošanos bez savstarpējo attiecību sabojāšanas. Tas iespējams ar piecu konkrētu pamatprincipu ievērošanu, kuru apgūšana ļaus risināt visskarbākās krīzes situācijas.
- Formula rezultatīvai sarunai – ikvienai sarunai, pat tērzēšanai, ir savs mērķis. Lai arī sarunas dalībniekiem tie var atšķirties, tomēr ideālā gadījumā iespējama visu iesaistīto pušu interešu apmierināšana. Uzziniet, kas jāņem vērā, lai abi sarunu biedri šķirtos gandarīti un labā omā.
- Konstruktīvā un destruktīvā kritika – komunikācija, kas vērsta uz situācijas, procesa vai gadījuma pilnveidošanu, nes labumu visām iesaistītajām pusēm. Prasme norādīt uz nepilnībām, vienlaikus nevienu neaizvainojot, rada ilgstošas un pozitīvas attiecības partneru, klientu un kolēģu starpā.
- Tērzēšana – nepiespiesta tērzēšana jeb “small talk” ne tikai veido priekšstatu par sarunu partneri, bet var kļūt pa atspēriena punktu dažādām biznesa izdevībām. Veidojiet tērzēšanu pēc sevis nospraustā ritma, un pat izklaidējošā pasākumā gūstiet bonusus savam biznesam!
- Sevis prezentēšana 60 sekundēs – pieredzējusī etiķetes speciāliste Irma Kalniņa izstrādās jūsu “personīgo reklāmas rullīti”, kas palīdzēs veidot priekšstatu par jums vai jūsu uzņēmumu pirmajās iepazīšanās minūtēs.
- Video treniņš – noslīpējiet savas komunikācijas prasmes un žestikulāciju ar video ierakstu palīdzību.
Kļūstiet par labāku sevis versiju jau šodien!
Klientu un partneru atsauksmes
"Veiksmīgas sadarbības pamatā ir abpusēja cieņa." -Irma Kalniņa
Allergan Baltics komandas un Aušras kundzes vadības vārdā — mēs vēlamies pateikt lielu paldies par izcilo un ļoti interesanto lekciju ko novadījāt pagājušā nedeļā Mālpilī.
Lekcijas bija informatīva un ļoti noderīga. Mūsu kolēģi ir pacentušies iegaumēt Jūsu idejas. Tiešām, ir prieks redzēt cik viņi ir uzlabojušies un rezultātā izskatās daudz profesionālāki.
Gabija Matonytė — Allergen Baltics Tirdzniecības programmas koordinātore un Atbilstības vadītāja
Saistībā ar gaidāmo Latvijas prezidentūru Eiropas Savienības Padomē, man bija tas gods noklausīties Irmas Kalniņas lekciju par diplomātisko etiķeti. Irmas kundzes pieredze un zināšanas padarīja šo lekciju par, iespējams, visnoderīgāko apmācībās. Lekcija tika pielāgota jaunajai publikai un padarīja tēmu viegli saprotamu. Lekcijas laikā ieguvu izcilas zināšanas un padomus, kas noderēs visas prezidentūras garumā un nākotnē.
Justīne Elferte — Prezidentūras ārvalstu pavadone Rīgas Juridiskajā Augstskolā
Globālās ekonomikas laikmetā panākumus iespējams gūt tikai ar izpratni par starpkultūru attiecībām, etiķetes ievērošanu un citiem efektīvas komunikācijas principiem, tostarp diplomātiju kā vienu no starptautiska biznesa panākumu atslēgām. Šī iemesla dēļ piedāvājām mūsu C līmeņa vadītājiem pilnveidot prasmes uzņēmuma Irmas Kalniņas konsultācija divu dienu seminārā. Ar prieku varu apgalvot, ka dziļu iespaidu uz visiem semināra dalībniekiem atstāja gan kvalitatīvā prezentācija, gan informācijas lietderība, gan harisma un aizrautība, ar kādu Irma Kalniņa pasniedza divu dienu etiķetes un protokola kursu.
Denis Gorškovs — Diatom Enterprises izpilddirektors
AS BALTICOVO sadarbojās ar etiķetes un protokola eksperti Irmu Kalniņu, piedaloties viņas vadītajos semināros par Etiķeti lietišķajās pusdienās, Efektīvu komunikāciju, Zelta standartu saskarsmē. Pēc šiem semināriem I.Kalniņa tika pieaicināta uzņēmuma vadošo darbinieku Lietišķā ģērbšanās stila rokasgrāmatas izstrādē. Šī rokasgrāmata joprojām tiek izmantota brīžos, kad tiek pieņemti jauni darbinieki. Ģērbšanas stila izstrādes laikā bija arī gatava darbiniekiem līdzi doties iepirkties, kā arī ieradās uzņēmumā novērtēt izvēlēto apģērbu paraugus. Semināru laikā teorija tika papildināta ar uzdevumiem par attiecīgo tēmu. Lektore iepazīstināja arī ar piemēriem no dzīves.Uzņēmuma darbinieki ar prieku atceras I. Kalniņu un ir pateicīgi par iespēju iepazīties ar šāda līmeņa eksperti.
Ilze Eglīte — A/S Balticovo biroja un personāla vadītāja
Dalība starptautiskās sanāksmēs un konferencēs ir nozīmīga daļa no Latvijas Bankas vadītāju un ekonomistu, kā arī citu speciālistu profesionālās ikdienas. Irmas Kalniņas kurss Efektīva dalība starptautiskās sanāksmēs izgaismoja starptautiskā biznesa etiķetes nianses, kas palīdz nonākt pie laba sarunu rezultāta. Tas arī stiprināja pārliecību efektīvai komunikācijai un sniedza praktiski noderīgus padomus gan angļu valodas izmantošanā, gan dažādu biznesa situāciju risināšanā. Turklāt šis intensīvā darbā kopā ar kolēģiem pavadītais laiks ir vērtīga iespēja personiskajai izaugsmei un komandas saliedēšanai.
Vineta Veikmane — Latvijas Bankas Personāla pārvaldes vadītāja vietniece
Informācijas tehnoloģijas ir ļoti universāla lieta. Šodien tā ir neatņemama mūsu dzīves sastāvdaļa neatkarīgi no nodarbošanās. Tieši tāpēc IT nozares pārstāvim ir ne tikai labi jāorientējas savā produkcijā, bet jāspēj uztvert un pielāgoties visdažādākajiem apkārtējās pasaules signāliem. Etiķete ir visai komplekss signālu kopums, kura pārzināšana ir būtiska IT speciālista arsenāla sastāvdaļa – mēs taču esam tie, kuri būvē tiltus starp visdažādākajām pasaulēm! Paldies Irmai par ievadu šo signālu ieraudzīšanā un tulkošanā!
Ēriks Eglītis — Microsoft Latvia vadītājs
Irmas Kalniņas pasniegtos kursus mēs izvēlējāmies, lai uzlabotu viesmīlībā iesaistīto darbinieku komunikāciju ar klientiem, kā arī padziļinātu izpratni par etiķeti. Šie kursi mums visiem atvēra jaunu lappusi viesmīlības standartos un ne tikai paaugstināja darbinieku kompetences, bet arī iedvesmoja viņus, pateicoties Kalniņas kundzes personīgās pieredzes stāstiem. Uzskatu, ka šie kursi bija viens no vērtīgākajiem kvalitātes pilnveidošanas pasākumiem mūsu uzņēmumā.
Jānis Pinnis — Dome Hotel & SPA Direktors
Irmas Kalniņas personīgā pieredze, profesionalitāte, taktiskums un personības šarms ir vērtība pati par sevi. Teorija, praktiskie piemēri un vingrinājumi bija līdzsvarā un, viens otru papildinot, deva iespēju vēl vairāk identificēties ar tēmu. Man ļoti patika, ka mācību kursa Etiķete un protokols ietvaros bija jūtama individuāla pieeja dalībnieku vajadzībām un prasībām, lai labāk varētu atklāt dažādas likumsakarības un izprast ikdienas situācijas darba vidē un ikdienas dzīvē. Iespēja baudīt Irmas Kalniņas sniegumu bijusi viena no vērtīgākajām pēdējā laikā. Viena no galvenajām atziņām, ko es personīgi guvu — labam stilam nepieciešams prāts un sirds!
Inga Veinberga — a/s Latvijas Gāze Starptautisko attiecību speciāliste






